Festival 2020.

LAŽEŠ, MELITA NAJBOLJA PREDSTAVA 13. MALOG MARULIĆA PREMA SUDU STRUČNOG I DJEČJEG ŽIRIJA

U sklopu programa svečanog zatvaranja 13. Festivala hrvatske drame za djecu Mali Marulić u subotu, 3. listopada 2020. u Gradskom kazalištu lutaka Split dodijeljene su nagrade najboljim ostvarenjima u nekoliko kategorija. Na ovogodišnjem Festivalu sudjelovalo je 9 kazališta s 10 predstava.

Stručni žiri u sastavu Bruna Bebić, glumica, izv. profesor, Olja Lozica, redateljica, dramaturginja i Helena Petković, redateljica dodijelio je slijedeće nagrade:

Nagrada za kolektivnu igru - ansamblu predstave „Krpimirci“ u izvedbi Gradskog kazališta lutaka Rijeka.

Nagrada za izuzetno likovno rješenje – Robertu Košti za scenografiju, izradu i oblikovanje lutaka u predstavi „Vlak u snijegu“ Kazališta lutaka Zadar.

Nagrada Zdenka Mišura za najveći kazališni izazov - Gradskom kazalištu lutaka Rijeka i Kazališnoj družini „Pinklec“ iz Čakovca za predstavu „Krpimirci“.

Nagrade za najbolja glumačka ostvarenja - Ana Mariji Veselčić za ulogu Melite u predstavi „Lažeš, Melita“ u izvedbi Gradskog kazališta lutaka Split i Zrinki Kušević za ulogu Majke u predstavi „Čudesne stranice male Danice“ u izvedbi Teatra Poco Loco iz Zagreba.

Nagrada za najbolju adaptaciju ili dramatizaciju teksta - Ivani Vuković za tekst predstave „Lažeš, Melita“ prema romanu Ivana Kušana u izvedbi Gradskog kazališta lutaka Split.

Nagrada za najbolju režiju - Ivanu Plazibatu za režiju predstave „Lažeš, Melita“ u izvedbi Gradskog kazališta lutaka Split.

Nagrada za najbolji tekst - Petri Cicvarić za tekst predstave „Na tragu“ Gradskog kazališta Zorin dom u Karlovcu.

Nagrada za najbolju predstavu u cjelini  - predstavi „Lažeš, Melita“ Gradskog kazališta lutaka Split.

Svoju nagradu za najbolju predstavu dodijelio je i dječji žiri, kojeg čine učenici splitskih osnovnih škola, u sastavu Grgur Polić, Bepina Baričević, Lovro Jaman, Miriam Karol Maretić i Karmen Grisogono ,  a prema njihovom sudu najbolja je predstava „Lažeš, Melita“ Gradskog kazališta lutaka Split.

13. Mali Marulić održao se od 28. rujna do 3.listopada u Splitu, a izbornik ovogodišnjeg festivala bio je Goran Golovko koji je između 27 prijavljenih predstava odabrao njih deset u natjecateljski dio programa. Program festivala je realiziran u Gradskom kazalištu lutaka Split, Gradskom kazalištu mladih, Hrvatskom narodnom kazalištu Split i Gradskom kazalištu Žar ptica u Zagrebu.

Za vrijeme Festivala odigrano je ukupno 11 izvedbi, a festivalske izvedbe pratilo je više od više 500 posjetitelja, uz poštivanje svih mjera i preporuka HZJZ.

Zahvaljujemo svim sudionicima Festivala i čestitamo nagrađenima!

Obrazloženja nagrada žirija potražite ovdje.

 

VAŽNA OBAVIJEST!

13. Festival hrvatske drame za djecu Mali Marulić, koji se trebao održati u Splitu od 31.ožujka do 4. travnja 2020., zbog okolnosti i situacije s epidemijom virusa COVID 19, održat će se u novom terminu kojeg ćemo objaviti čim prije bude moguće.

 

NATJEČAJ ZA NAJBOLJI DRAMSKI TEKST ZA LUTKARSKO KAZALIŠTE I KAZALIŠTE ZA DJECU MALI MARULIĆ 2020. REZULTATI

1.       PRVA NAGRADA

BIJELI GREBENI

Autorica: Marta Mekovec de Carvalho Pokupić

 

2.       DRUGA NAGRADA

KAKO JE BLUNO POSTAO BRUNO

Autorica: Ozana Ramljak

 

3.        TREĆA NAGRADA

UŠTIMAMAC

Autorica: Andrijana Grgičević

 

OBRAZLOŽENJA ŽIRIJA :

Bijeli grebeni

U mali, preplašeni  grad u kojem vlada diktatorica, „počasna građanka“ dolaze tetka i nećaka. Nova djevojčica u mjestu, Teodora ima neobičnu sposobnost: ljude vidi sa životinjskim glavama, koje govore o njihovim karakteristikama. Arhetipska priča o borbi dobra i zla, u svijetu kojim je ovladalo zlo, završava ipak pobjedom dobra, a Bijeli grebeni tekst je koji potencijalno stereotipnu priču pretvara u originalni scenski iskaz i maštovitu kazališnu igru.

 

Kako je Bluno postao Bruno

Medvjedić Bluno krene u svijet tražiti ljubav koju su njegovi roditelji izgubili jedan prema drugome jer tragati za ljubavlju se isplati, a koliko god je mukotrpan put veća je sreća na kraju. Kako je Bluno postao Bruno je topla priča o ljubavi, a dotiče se i prijateljstva i različitosti među djecom. Šarolika menažerija tumači aktere te učinkovito dočarava osobnosti raznih likova.

 

Uštimamac

Dječak i Majka žive sami. On se ponaša dječje bezobzirno prema kućanskim poslovima, a majka, sve više opterećena brigom za njega i kućanstvo, sve se više žali što dječaka navede da posjeti Ministarstvo tužakanja i od ministra svetog Jeronima zaželi novu majku. Humorističkim ocrtavanjem likova, posebno svetog Jeronima i njegovih anđela u Ministarstvu tužakanja, priča ''Uštimamac'' vodi nas na zabavan put kreiranja nove ''savršene majke'' i uči djecu lekciju kako i njihovo ponašanje utječe na njihove roditelje koji na kraju dana, ipak daju sve od sebe za dobrobit svoje djece.

 

Žiri Natječaja za najbolji dramski tekst za lutkarsko kazalište i kazalište za djecu 2020.

Jasen Boko, dramaturg

Sanja Vidan, glumica GKL-a Split

Ivana Vuković, dramska spisateljica